ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πραγματικά καμιά φορά είναι αλήθεια ότι είναι βασανιστική η παρακολούθηση της συζήτησης στην Ολομέλεια για μια σειρά από λόγους, κυρίως για αυτό που θα έλεγε κάποιος «πλίνθοι κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι»: ομιλίες χωρίς αρχή, μέση και τέλος, επί παντός επιστητού, πλην του υπό συζήτηση θέματος, ομιλίες που ξεφεύγουν του χρόνου, προσωπικές αντεγκλήσεις. Όμως, ένα είναι βέβαιο, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας -και αυτό ας το καταλάβουν καλά οι της αντιπολίτευσης- δεν θα επιτρέψει το μπάχαλο της σκέψης κάποιων να γίνει μπάχαλο της χώρας. Αυτή τη μπαχαλοποίηση που είδατε σήμερα, το ανερμάτιστο, δεν θα γίνει πρόβλημα της χώρας. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να λύνουμε τα προβλήματα θεσμικά, όπως προβλέπουν το Σύνταγμα και οι νόμοι. Και για το συγκεκριμένο θέμα στο οποίο αναφερθήκαν πολλοί, ο δρόμος είναι ένας, είναι ο δρόμος της δικαιοσύνης και της γρήγορης δικαστικής εκκαθάρισης. Δεν το θέλουν αυτό στην αντιπολίτευση. Αυτό που θέλουν είναι να πέσει ο Μητσοτάκης. Δεν θα πέσει ο Μητσοτάκης. Οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους. Και το ποιος θα είναι στην Κυβέρνηση δεν το αποφασίζουν οι ομιλούντες, το αποφασίζει ο κυρίαρχος ελληνικός λαός.
Πριν μιλήσω για το θέμα, δεν μπορώ παρά να κάνω ένα γενικότερο σχόλιο για το Υπουργείο Υποδομών και την πολιτική της Κυβέρνησής μας σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα των έργων. Και θέλω πραγματικά να συγχαρώ την ηγεσία του Υπουργείου, μιας και είναι εδώ και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, που υπομονετικά από το πρωί παρακολουθούν τη συζήτηση για το τεράστιο έργο που έχει γίνει από τον Ιούλιο του 2019 στον τομέα ευθύνης τους: να ξεμπλοκάρουν τα έργα και να προχωρήσουν γρήγορα μπροστά, μετά τις τεράστιες καθυστερήσεις που είχαμε.
Ποιο έργο να πρωτοθυμηθεί κανείς; Το Πάτρα-Πύργος; Το Μετρό της Θεσσαλονίκης; Τον ΒΟΑΚ; Τον Ε65; Και τώρα και κάτι που αφορά και τη δική μου περιφέρεια, τρέχουμε γρήγορα την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που θα ανακουφίσει και θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη όλης της Βόρειας Αθήνας. Πραγματικά συγχαρητήρια για αυτό, ένας οργασμός έργων που τιμά την καλύτερη παράδοση της Νέας Δημοκρατίας και, επιτρέψτε μου να πω, του ιδρυτή μας, που έγινε γνωστός στο πανελλήνιο ως «Υπουργός Δημοσίων Έργων» στις αρχές της δεκαετίας του ’50.
Έρχομαι τώρα στο ζήτημα του Θριασίου και του κρίσιμου ρόλου που έχουν να παίξουν τα «logistics» στην εθνική οικονομία. Η πρόβλεψη λέει ότι αν εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που μας δίνονται λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, αλλά και των τεράστιων γεωστρατηγικών αλλαγών που βλέπουμε σήμερα μπροστά, μπορεί να συμβάλει μέχρι και 5% έως 8% του ΑΕΠ. Χρειαζόμαστε τα λιμάνια. Χρειαζόμαστε να ανατάξουμε τον σιδηρόδρομο, ο οποίος είναι η μεγάλη πληγή. Τα συζητήσαμε αυτά στο προηγούμενο νομοσχέδιο που φέρατε εδώ, για τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο και πώς πρέπει να τα καλύψουμε, και βεβαίως τα συζητάμε και τώρα με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο[1] Πεδίο.
Χαίρομαι ειλικρινά που ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να ψηφίσει υπέρ και να συμφωνήσουμε σε αυτά τα μεγάλα. Λυπάμαι ωστόσο που το ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται -πώς να το πούμε;- «βασιλικότερο του βασιλέως» στην αντιπολιτευτική του παρόξυνση. Όμως, δεν είναι η πρώτη φορά. Το είδαμε και στο νομοσχέδιο για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, όπου και ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε. Το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να γίνει αίφνης «έξω Αριστερά». Είναι και αυτό μια περιδίνηση -να πούμε- σε παλαιότερες εποχές. Δεν νομίζω ότι θα σας κάνει καλό, κύριοι συνάδελφοι, της Ήσσονος Αντιπολίτευσης. Ο κόσμος ξέρει και καταλαβαίνει. Είναι όμως κάτι το οποίο δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστο.
Είναι αλήθεια ότι είχαμε μια τεράστια καθυστέρηση στο έργο του Θριασίου πάνω από είκοσι χρόνια. Και είχαμε μια προβληματική σύμβαση που κληρονομήσαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2018, η οποία καταρχάς προσέκρουσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον, και δεν μπορεί κανείς να μην κάνει το πολιτικό σχόλιο, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ενάντια στα ιδιωτικά συμφέροντα, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις -που είχαμε τον αρμόδιο υπουργό τότε του ΣΥΡΙΖΑ τον κ. Σπίρτζη, αν θυμάστε, να κλαίει στην Κέρκυρα για την «Fraport» και την παραχώρηση των δεκατεσσάρων αεροδρομίων, που σήμερα έχουν εκσυγχρονιστεί και δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα που είχαν στο παρελθόν- παρόλα αυτά, είδαμε να κάνει μια σειρά από πράγματα υπέρ του ιδιώτη παραχωρησιούχου στο συγκεκριμένο, τα οποία βεβαίως προσέκρουσαν και στο δημόσιο συμφέρον, αλλά και στην αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Και ερχόμαστε σήμερα εμείς να τα διορθώσουμε, μειώνοντας τον χρόνο παραχώρησης, αυξάνοντας το τίμημα παραχώρησης, αυξάνοντας το μίσθωμα παραχώρησης και όλα αυτά υπέρ του Δημοσίου, για να καταλαβαίνουμε σε αυτή τη χώρα ποιος εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και ποιος μιλάει τα λόγια τα εύκολα, τα μεγάλα, αλλά στην ουσία εν τέλει, άλλοτε κλαίγοντας, άλλοτε κάνοντας την «κωλοτούμπα», υποκύπτει και υποτάσσεται στα ιδιωτικά.
Δεν θέλω να κλείσω με πικρή γεύση, γιατί θεωρώ ότι είναι μια πολύ σημαντική μέρα σήμερα, μια σημαντική μέρα για την Ελλάδα και την ελληνική οικονομία, να κυρώσουμε αυτή τη σύμβαση, σύμφωνα και με το κοινοτικό δίκαιο.
Είναι μια επιτυχία της Κυβέρνησης να ξεμπλοκάρουμε αυτό το πολύ μεγάλο έργο που θα δώσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα αναβαθμίσει το λιμάνι στο Ικόνιο και ευρύτερα τον Πειραιά. Μίλησαν πολλοί Βουλευτές της περιοχής και από τη Β΄ Πειραιά και τη δυτική Αττική.
Κύριε Μαρκόπουλε, εσείς θα έχετε την τιμή να είστε ο τελευταίος…
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Από τη Β΄ Πειραιά όχι, είμαι ο μόνος. Οι Συριζαίοι δεν ήρθαν.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ: Εσείς κάνετε για όλους, κύριε Μαρκόπουλε, είναι αλήθεια.
Αυτή, λοιπόν, είναι μια χαρούμενη μέρα, για να προχωρήσουμε γρήγορα μπροστά και να καλύψουμε τα κενά που έχουν δημιουργηθεί.
Κατόπιν τούτου, και εγώ με ενθουσιασμό υπερψηφίζω τη σχετική κύρωση της σύμβασης, το σχετικό νομοσχέδιο. Θέλω να συγχαρώ για άλλη μια φορά την ηγεσία του Υπουργείου για την εξαιρετική δουλειά που κάνει σε όλα αυτά τα κρίσιμα μέτωπα.
Και θα κλείσω στο σημείο αυτό στα έξι λεπτά ομιλίας, στον μισό του δικού σας χρόνου, κύριε Πρόεδρε.
Σας ευχαριστώ πολύ.