Συγκοινωνίες και υποδομές στη βόρεια Αθήνα

Συναντήθηκα με τον φίλο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, σε συνέχεια προηγούμενων συναντήσεών μου με τους Δημάρχους της βόρειας Αθήνας για να συζητήσω για τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών και των υποδομών της ευρύτερης περιφέρειας μου.

Ο κ. Σταϊκούρας με ενημέρωσε για το σπουδαίο έργο που γίνεται στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Μέχρι το τέλος του φετινού καλοκαιριού, αναμένεται να έχουν κυκλοφορήσει 950 νέα λεωφορεία, ηλεκτρικά και απολύτως προσβάσιμα σε όλους τους πολίτες, σύμφωνα με τις πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Ταυτόχρονα, από τον Νοέμβριο του 2025, και κάθε μήνα, θα παραδίδεται ένας νέος συρμός για τη Γραμμή 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) που καταλήγει στην Κηφισιά, έτσι ώστε από 24 οι συρμοί να φτάσουν τους 32 και να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Επιπλέον, υπάρχει σχεδιασμός και για τους συρμούς των Γραμμών 2 και 3, που σε έναν βαθμό παραμένουν ίδιοι από την εποχή που πρωτολειτούργησε το Μετρό, το 2001.

Το μεγαλύτερο, ωστόσο, δημόσιο έργο στην πατρίδα μας, αυτή τη στιγμή, το οποίο φιλοδοξεί να αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της βόρειας Αθήνας, είναι η υπό κατασκευή Γραμμή 4. Σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Υπουργού, έχουν ήδη κατασκευαστεί τα πρώτα 3,5 χιλιόμετρα της υπόγειας σήραγγας με τους δύο μετροπόντικες, με αυτόν της Κατεχάκη να προηγείται ενώ αυτός από το Άλσος Βεΐκου ακολουθεί, έως ότου αμφότεροι συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της διάνοιξης να έχει γίνει μέχρι το 2026, ώστε, μετά το 2030, να παραδοθεί στους Αθηναίους το σπουδαίο αυτό έργο.

Από εκεί και πέρα, μιλήσαμε για τον ευρύτερο συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής που περιλαμβάνει μεγάλα έργα όπως η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Κύμης και η παράκαμψη του Κηφισού, με έναν νέο αυτοκινητόδρομο από τα Οινόφυτα στην Ελευσίνα. Στόχος είναι, αρκετά απ’ αυτά τα φιλόδοξα έργα να σχεδιαστούν, προταθούν, χρηματοδοτηθούν, και υλοποιηθούν από ιδιώτες κατασκευαστές με την επίβλεψη του Υπουργείου, ώστε να τρέξουν γρήγορα και να μην καθυστερούν από τυχόν έλλειψη δημοσίων πόρων. Για μια ακόμα φορά έθεσα το θέμα του κόμβου της Βαρυμπόμπης και των διοδίων στο ύψος της Κηφισιάς. Η ανακατασκευή του κόμβου επιβάλλεται για λόγους παλαιότητας του υπάρχοντος, ενώ για τα διόδια ο κ. Υπουργός έδειξε κατανόηση για το πρόβλημα που τυχόν επιβολή τους δημιουργεί.