Ο Δημήτρης Καιρίδης στο «Action Τώρα» με τους Ν. Υποφάντη και Ν. Κουτροκόη | 13.05.2024

YouTube video

Ο Δ. Καιρίδης στην εκπομπή «ACTION ΤΩΡΑ», στο ACTION 24 με τον Ν. Υποφάντη και την Ν. Κουτροκόη

00:00:00 Ντόρα Κουτροκόη
Πάμε να καλημερίσουμε τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου και καθηγητή, τον κ. Δημήτρη Καιρίδη, να μας βοηθήσει λίγο γιατί πολλά μέτωπα στη γειτονιά μας κ. Καιρίδη, καλή σας ημέρα.

00:00:09 Νίκος Υποφάντης
Καλημέρα, καλημέρα, καλή εβδομάδα.

00:00:11 Δημήτρης Κακρίδης
Καλημέρα, καλημέρα και στους δύο και στους τηλεθεατές μας.

00:00:14 Ντόρα Κουτροκόη
Είστε καλά; Πώς τα βλέπετε;

00:00:17 Δημήτρης Καιρίδης
Καλά είμαι, καλά. Ήμουν στην Αίγυπτο είχα πάει επίσημο ταξίδι στο Κάιρο. Ξέρετε, η Αίγυπτος είναι πολύ σημαντικός παίκτης σε όλη τη Μέση Ανατολή, την Ανατολική Μεσόγειο και εμάς μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα για τον έλεγχο της παράνομης μετανάστευσης, αλλά και την ενεργοποίηση της διμερούς συμφωνίας εργασιακής κινητικότητας που υπεγράφη το ’22 από τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, τότε..

00:00:40 Νίκος Υποφάντης
Ναι, θα τα πούμε. Αυτά είναι σημαντικά τα θέματα. Θα ήθελα να ξεκινήσουμε με τον τριπλό πονοκέφαλο που είχαμε χθες. Και ενδεχομένως, σήμερα θα δούμε αν θα συνεχιστεί ο πονοκέφαλος, εάν θα πέσει παυσίπονο στην Τουρκία. Να ξεκινήσουμε το σχόλιο το δικό σας, για το θέμα της Βόρειας Μακεδονίας. Τέρμα το «Βόρεια», μόνο Μακεδονία από την πρόεδρο της Μακεδονίας.

00:01:05 Δημήτρης Καιρίδης
Επιτρέψτε μου, καταρχάς, ένα σχόλιο για όσα ακούστηκαν για την επίσκεψη Ράμα στην Αθήνα.

00:01:11 Νίκος Υποφάντης
Να ξεκινήσουμε από εκεί; Ελάτε από κει, ελάτε, ελάτε.

00:01:13 Δημήτρης Καιρίδης
Επειδή μόλις είχατε το θέμα, την υποψηφιότητα Μπελέρη, να σας πω τούτο, για να τα βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά, γίνεται μια λαθροχειρία εκ του πονηρού.

00:01:25 Νίκος Υποφάντης
Δηλαδή;

00:01:25 Δημήτρης Καιρίδης
Είναι άλλο πράγμα τα δικαιώματα μιας ιστορικής διεθνώς αναγνωρισμένης μειονότητας, όπως είναι η ελληνική στην Αλβανία κι άλλο το ζήτημα των δικαιωμάτων των οικονομικών μεταναστών, τα οποία σεβόμαστε απόλυτα, αλλά μιλάμε για οικονομικούς μετανάστες. Εάν θέλουν οι γείτονες να ανοίξουμε κουβέντα για τους οικονομικούς μετανάστες και τα δικαιώματά τους και σε ποιον ανήκει η Γερμανία, σε ποιον ανήκει η Γαλλία, σε ποιον ανήκει η Ιταλία, δε νομίζω ότι θα βγει προς όφελός τους και δεν θα είναι μια καλή συζήτηση από ένα σημείο και μετά. Άρα, θα πρέπει αυτά τα δύο να μην τα συγχέουμε, όπως φάνηκε να συγχέονται χθες. Από κει και πέρα, πολύ καλά το είπατε, επειδή είμαι και υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, ένας λόγος παραπάνω, να σας πω ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη αλβανική κοινότητα οικονομικών μεταναστών στην πατρίδα μας. Η Ελλάδα έκανε τα περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα.

00:02:23 Νίκος Υποφάντης
Όπως τα λέτε.

00:02:24 Δημήτρης Καιρίδης
Να βοηθήσει την οικονομική ανόρθωση της Αλβανίας και θέλουμε την ένταξη και ενσωμάτωση αυτών των ανθρώπων.

00:02:34 Ντόρα Κουτροκόη
Νομίζω ότι έχει γίνει αυτό, κατά πολύ κ. υπουργέ εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεκαετίες και νομίζω.

00:02:41 Δημήτρης Καιρίδης
Αυτό, είναι αλήθεια απόλυτα και πιστώνεται στην ελληνική κοινωνία, πιστώνεται και στους ίδιους για να είμαι δίκαιος, απλώς εδώ υπάρχουν οι κίνδυνοι για το μέλλον, διότι το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι να μας βάλουν κάποιοι απέναντι. Άρα, χρειάζεται πολλή προσοχή στα «ζιζάνια», στα όποια «ζιζάνια», γιατί υπάρχουν πολλά «ζιζάνια» ξέρετε στα Βαλκάνια.

00:03:05 Νίκος Υποφάντης
Κάποιος τα «σπέρνει» όμως, κάποιος τα «σπέρνει» κ. Καιρίδη, για να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος.

00:03:10 Δημήτρης Καιρίδης
Ναι, σας είπα, σας είπα ότι δεν πρέπει να τα συγχέουμε όλα. Και σε τελευταία ανάλυση, το τελευταίο που χρειαζόμαστε, για να συνδέσω τώρα και με τη Βόρεια Μακεδονία, είναι ούτε η Μπουμπουλίνα, ούτε ο Μέγας Αλέξανδρος. Ας αφήσουμε την Μπουμπουλίνα στην ησυχία της και τον Μέγα Αλέξανδρο, εκεί που πραγματικά ανήκει, και ας κοιτάξουμε το μέλλον διότι πραγματικά, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια τεράστια οικονομική και πολιτική αποτυχία των Δυτικών Βαλκανίων συνολικά εδώ και 30 χρόνια, τα οποία παραμένουν κολλημένα στην πολιτική και οικονομική καχεξία. Και το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται οι πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας είναι να ξανά επανέλθουν σε μια αντιπαράθεση η χώρα τους με την Ελλάδα, η οποία έχει στηρίξει την ευρωπαϊκή τους προοπτική.

00:03:52 Ντόρα Κουτροκόη
Μισό λεπτό μη φύγουμε, μη μας φύγετε, θα πάμε εκεί, γιατί είναι σημαντικό και αυτό θα έχει και πολλή εξέλιξη. Ενώ ολοκληρώθηκε η επίσκεψη Ράμα εδώ στην Αθήνα, δεν είναι τυχαία ημερομηνία κ. Καιρίδη, την οποία επελέγη να κάνει αυτή τη φιέστα ο κύριος, ο κ. Ράμα. Σαφώς και είναι μια ιδιωτική επίσκεψη και σαφώς και μπορεί να απευθυνθεί στους ομοεθνείς του, εδώ στη χώρα μας, σε αυτά τα πλαίσια φυσικά. Παρ’ όλα αυτά επιλέγει να έρθει την ημερομηνία σύλληψης του Φρέντυ Μπελέρη, του υποψηφίου στο Ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ.

00:04:24 Δημήτρης Καιρίδης
Κοίταξε, υπάρχει αυτός ο συμβολισμός η αλήθεια είναι ότι από την ανακοίνωση του Ευρωψηφοδελτίου και μετά, κρατήθηκαν χαμηλά οι τόνοι στα Τίρανα για να τα πούμε όλα, και θεωρώ ότι έτσι πρέπει να πάμε. Δεν βοηθάει σε τίποτα την Αλβανία, τον αλβανικό λαό και την ευρωπαϊκή προοπτική να οξύνει μια κατάσταση στην οποία βρίσκεται έτσι κι αλλιώς η αλβανική κυβέρνηση, εν αδίκω, όπως έχουμε πει. Από κει και πέρα, για εμάς τα δικαιώματα της μειονότητας είναι αδιαπραγμάτευτα και έχουμε πει και ξαναπεί ότι η ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας περνάει μέσα από τον σεβασμό τους και τον σεβασμό του κράτους δικαίου.

00:04:57 Δημήτρης Καιρίδης
Ας μείνουμε σε αυτά διότι επαναλαμβάνω, πολλοί θέλουνε να «σπείρουν» την αντιπαράθεση και την πόλωση. Στην Ελλάδα ζουν αυτή τη στιγμή 350.000 νόμιμοι Αλβανοί μετανάστες. Με χαρτιά θέλω να πω, καταγεγραμμένοι στην υπηρεσία του Υπουργείου, είναι ο μεγαλύτερος, με μεγάλη διαφορά μεταναστευτικός πληθυσμός, έχουν συμβάλει στην οικονομική πρόοδο και της πατρίδας μας, αλλά έχουμε συμβάλει και εμείς πάρα πολύ στην οικονομική ανάταξη της καθημαγμένης και πραγματικά, πάρα πολύ ταλαιπωρημένης Αλβανίας, μετά τον πόλεμο και ό,τι ακολούθησε με τον Κομμουνισμό και τα λοιπά, τα ξέρουμε καλά.

00:05:37 Νίκος Υποφάντης
Πάμε στη Μακεδονία, πάμε στη Βόρεια Μακεδονία, Μακεδονία την αποκάλεσε η κ. Σιλιάνοφσκα, να μαθαίνουμε σιγά-σιγά το όνομα, ε, Μακεδονία. Τι θα αλλάξει κ. Καιρίδη;

00:05:50 Δημήτρης Καιρίδης
Κοιτάξτε, περιμένουμε, περιμένουμε. Υπήρξε μια πολύ σκληρή απάντηση και από τον Έλληνα πρωθυπουργό. Το είδατε σήμερα το πρωί, ο οποίος προειδοποιεί, μιλάει για παρανομία και πράγματι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με παραβίαση διεθνούς συνθήκης, αλλά και παραβίαση του ίδιου του Συντάγματος, της Βόρειας Μακεδονίας, στο οποίο ορκίστηκε πίστη και αφοσίωση κατά τα λοιπά, γιατί έτσι είναι οι ορκωμοσίες. Είναι ορκωμοσίες στο Σύνταγμα, το οποίο με την πρώτη παραβίασε ήδη, η νεοεκλεγείσα και νεοορκισθείσα πρόεδρος. Νομίζω ότι θα πρέπει να προσέξουν πάρα πολύ, το τελευταίο που χρειάζεται η Βόρεια Μακεδονία είναι έναν νέο γύρο αντιπαράθεσης με την Ελλάδα. Έχει ανοιχτό το μέτωπο με την Βουλγαρία, αυτό θα σημάνει το τέλος κάθε ευρωπαϊκής προοπτικής της γείτονος και θα είναι κακό κατ’ αρχήν γι’ αυτούς, κατά δεύτερον, συνολικά για την περιοχή.

00:06:46 Ντόρα Κουτροκόη
Τώρα βέβαια, όλο αυτό προκαλεί αναταραχή και στο εσωτερικό μας, με την αντιπολίτευση και τον ΣΥΡΙΖΑ να ζητά αμέσως το ξεπάγωμα των μνημονίων συνεργασίας για τις Πρέσπες. Δεν είναι δηλαδή μόνο θέμα Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας. Βλέπουμε ότι προκαλεί αναταραχή και στο εσωτερικό έναν μήνα πριν από τις κάλπες.

00:07:07 Δημήτρης Καιρίδης
Κοιτάξτε, διάβασα και την ανακοίνωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Νομίζω ότι εδώ μπλέκονται πολλά. Δεν θέλω να μπω τώρα στα ιστορικά και να σας πω ότι εμείς τα λέγαμε πριν το 2019 και επιβεβαιωνόμαστε τώρα, ότι ανά πάσα στιγμή τα πράγματα, εμείς είδαμε το βέτο. Η Βόρεια Μακεδονία μπήκε στο ΝΑΤΟ, αλλά υπάρχει ανά πάσα στιγμή, η πιθανότητα πισωγυρίσματος ακριβώς γιατί..

00:07:38 Ντόρα Κουτροκόη
Βλέπατε τότε, δηλαδή, ότι θα ανέβει το ακροδεξιό κόμμα,  και ότι θα έχουμε αυτήν την κατάληξη τώρα;  Θα έρθουμε σε αυτό το επίπεδο που έχουμε βρεθεί σήμερα;

00:07:48 Δημήτρης Καιρίδης
Προειδοποιούσαμε, προειδοποιήσαμε και για τον τρόπο επικύρωσης της Συμφωνίας στα Σκόπια, όπως έγινε τότε. Και για το γεγονός ότι το VMRO, το τότε κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και σημερινή κυβέρνηση, δεν είχε αποστεί να πούμε, από τον ακραίο «μακεδονισμό» του, αλλά και το γεγονός ότι η ίδια η Συμφωνία, πέρα από τη σύνθετη ονομασία, αναγνώριζε αυτόν τον «μακεδονισμό» που είναι και η βάση του προβλήματος. Σε κάθε περίπτωση, δεν θέλω να μπω στα παρελκόμενα.

00:08:19 Νίκος Υποφάντης
Μισό λεπτό, μισό λεπτό.

00:08:21 Δημήτρης Καιρίδης
Θέλω να στείλω μήνυμα. Μήνυμα στους απέναντι..

00:08:22 Νίκος Υποφάντης
Μισό λεπτό πριν στείλουμε το μήνυμα.

00:08:25 Νίκος Υποφάντης
Ναι, ναι, πριν στείλουμε το μήνυμα. Άρα, οι επί μέρους συμφωνίες, οι οποίες είναι να περάσουν από τη Βουλή και σπεύδει ο ΣΥΡΙΖΑ να τις φέρει ξανά στο προσκήνιο και να τους πει: «Πάμε να τους ψηφίσουμε» δεν θα τις περάσουμε;

00:08:37 Δημήτρης Καιρίδης
Δεν είπα αυτό. Δεν είπα σε καμία περίπτωση αυτό! Λέω ότι δεν πρέπει να βρίσκουμε δικαιολογίες για το αν το ένα πρωτόκολλο ή το άλλο ή η υποσημείωση της υποσημείωσης, για να ισοφαρίσουμε αυτό που έγινε χθες. Αυτό που έγινε χθες είναι βαρύ. Είναι σοβαρό διότι είναι η βασική πρόνοια της Συμφωνίας.

00:08:55 Νίκος Υποφάντης
Ακυρώνει τη Συμφωνία, τώρα. Μην γελιόμαστε. Αλλά εμείς τα επιμέρους ζητήματα που έχουμε να ψηφίσουμε ως ελληνικό κοινοβούλιο δεν θα τα ψηφίσουμε;

00:09:03 Δημήτρης Καιρίδης
Δεν έχουμε πει ποτέ αυτό. Ποτέ δεν έχουμε πει αυτό.

00:09:06 Νίκος Υποφάντης
Γιατί δεν έχουν έρθει ποτέ; Κ. Καιρίδη μισό λεπτό. Ο ΣΥΡΙΖΑ σας λέει. Ο ΣΥΡΙΖΑ και να απαντήσετε εδώ. Ότι τα καθυστερείτε επίτηδες, γιατί δεν τα έχετε φέρει στο Κοινοβούλιο;

00:09:16 Δημήτρης Καιρίδης
Είναι ζήτημα χρονισμού, δεν καθυστερεί τίποτα. Θα σας πω τούτο. Η Ελληνική Κυβέρνηση, η ΝΔ υπήρξε απολύτως ξεκάθαρη. Υπήρξαμε απέναντι στη Συμφωνία και δεν την ψηφίσαμε πριν το 2019, επισημάναμε δε, τους κινδύνους.  Ωστόσο, επειδή αναγνωρίζουμε ότι τα κράτη έχουν συνέχεια, ότι στις διεθνείς σχέσεις οι συμφωνίες είναι για να τηρούνται, κατά το λατινικό, «pacta sunt servanda». Εμείς σεβαστήκαμε απόλυτα τη Συμφωνία και δεν ήμασταν αυτοί που πρόβαλε προβλήματα στην ενταξιακή προοπτική των Σκοπίων, της Βόρειας Μακεδονίας στην Ευρώπη. Η Βουλγαρία ήταν και λίγο παλαιότερα, η Γαλλία αν θυμάστε. Η ελληνική πλευρά αυτά τα 4 χρόνια υπήρξε υποστηρικτική και δεν νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να ισχυριστεί το αντίθετο ή εν πάση περιπτώσει να γίνει δικηγόρος και  συνήγορος της καθηγήτριας, νέας προέδρου.

00:10:09 Ντόρα Κουτροκόη
Κύριε Καιρίδη είστε πολύ έμπειρος είναι και το αντικείμενό σας. Η επόμενη μέρα, ποια είναι τώρα, για τις σχέσεις των δύο χωρών;

00:10:17 Δημήτρης Καιρίδης
Ανησυχώ. Ανησυχώ ότι μπορούμε να μπούμε τώρα σε ένα τέτοιο «ήξεις – αφίξεις»,  τη μία «Βόρεια Μακεδονία», την άλλη σκέτο «Μακεδονία» που θα μας πάει πάρα πολύ πίσω. Γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός ήταν πολύ ξεκάθαρος σήμερα το πρωί, νομίζω.

00:10:34 Ντόρα Κουτροκόη
Στην ανάρτησή του, λέτε.

00:10:36 Δημήτρης Καιρίδης
Ακριβώς, πέρα από την ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών που είναι πολύ σωστά στοχευμένη, αν τη δείτε, αναφέρεται στην πρόεδρο και κάνει έναν, υπαινικτικά αν θέλετε, διαχωρισμό μεταξύ του προέδρου της Βουλής που διάβασε το σωστό.

00:10:52 Ντόρα Κουτροκόη
Ναι, ουσιαστικά για να ακούνε και όσοι μας βλέπουν, επειδή την διαβάσαμε και νωρίτερα, καλεί την πρόεδρο να επανέλθει στα νόμιμα καθήκοντά της και στις συμπεριφορές που απορρέουν από τον ρόλο της, ότι δεν θα δεχθεί.

00:11:04 Δημήτρης Καιρίδης
Ναι, προσωποποιεί το πρόβλημα.

00:11:05 Ντόρα Κουτροκόη
Ακριβώς, ακριβώς.

00:11:07 Δημήτρης Καιρίδης
Διότι να πούμε στους τηλεθεατές μας ότι ο πρόεδρος της Βουλής διάβασε το σωστό κείμενο και αναμένουμε και στην ορκωμοσία της κυβέρνησης και του νέου πρωθυπουργού να διαβαστεί το σωστό κείμενο. Σε κάθε περίπτωση αυτό που έγινε είναι σοβαρό και ο πρωθυπουργός αισθάνθηκε την ανάγκη σήμερα το πρωί να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για να μην υπάρχουν αμφισημίες. Άλλωστε, και η Ευρώπη είδατε, ότι αντέδρασε πάρα πολύ γρήγορα, αστραπιαία για τα δεδομένα της είχαμε.

00:11:36 Ντόρα Κουτροκόη
Και η κυρία Φον ντερ Λάιεν και ο κύριος Μισέλ.

00:11:38 Δημήτρης Καιρίδης
Και ο Σαρλ Μισελ, ναι.

00:11:39 Ντόρα Κουτροκόη
Ναι, απλά έχουμε δει βέβαια την Ευρώπη και άλλες φορές να βγάζει ανακοινώσεις κ. Καιρίδη για διάφορα ζητήματα τα οποία μένουν μόνο στα λόγια. Θέλω να πω…

00:11:50 Νίκος Υποφάντης
Δεν έχει τραβήξει αφτί, ναι.

00:11:52 Δημήτρης Καιρίδης
Ακούστε, έχετε δίκιο. Όμως, στο συγκεκριμένο ζήτημα, η Ευρώπη έχει και το μαχαίρι έχει και το πεπόνι, διότι αυτό που καίει τους γείτονες είναι η ευρωπαϊκή προοπτική και η ευρωπαϊκή βοήθεια. Κατά συνέπεια, τελώντας εν αδίκω δεν βοηθούν καθόλου την υπόθεσή τους. Ελπίζω να ήταν ένα στραβοπάτημα. Θέλω να πιστεύω, πραγματικά, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Το τελευταίο που χρειάζονται τα Βαλκάνια είναι έναν νέο γύρο αντιπαράθεσης και επιστροφή στο κακό παρελθόν.

00:12:24 Νίκος Υποφάντης
Μάλιστα, και να πάμε τώρα και στο τελευταίο πεδίο που ενδιαφέρει και εσάς, όσον αφορά το χωρικό σας αντικείμενο στην κυβέρνηση. Σε λίγη ώρα ο πρωθυπουργός θα απογειωθεί από την Ελλάδα. Θα βρεθεί στην Άγκυρα, για μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης, απ’ ότι φαίνεται και από τις δύο συνεντεύξεις η οποία έδωσε αρχικά ο πρωθυπουργός μας στη Μιλιέτ και ο Τούρκος πρόεδρος στην Καθημερινή, χθες. Είναι όλα ανοιχτά από ότι βλέπουμε, όπως και το μεταναστευτικό. Από κει που μας απειλούσαν ότι θα ανοίξουμε τα σύνορα οι Τούρκοι και θα έρθουν εκατομμύρια μετανάστες στην Ελλάδα, έχουν περιοριστεί οι ροές. Υπάρχει μια Συμφωνία η οποία φαίνεται ότι με κάποιον τρόπο τηρείται και σε γενικές γραμμές. Όλα τα ζητήματα τα οποία ήμασταν σε ένταση το προηγούμενο διάστημα, έχουν καταλαγιάσει. Εκεί θα μείνουμε;

00:13:14 Δημήτρης Καιρίδης
Αυτό θέλουμε να πιστεύουμε και γι’ αυτό δουλεύουμε. Είναι αλήθεια ότι ειδικά στα θέματα του χαρτοφυλακίου μου, έχουμε μια σημαντική πρόοδο στα ελληνοτουρκικά. Από την εργαλειοποίηση που είχαμε δει το προηγούμενο διάστημα, έχουμε περάσει σε αυτή τη συνεργασία, τόσο σε επίπεδο αρχών ασφαλείας του Ελληνικού Λιμενικού με το τουρκικό, το οποίο ανταποκρίνεται στα δικά μας μηνύματα, όπως δεν το έκανε στο παρελθόν όσο και σε επίπεδο στο εσωτερικό της Τουρκίας, προσπάθειας εξάρθρωσης των δικτύων των διακινητών, τα οποία το προηγούμενο διάστημα αν θέλετε, επί Σοϊλού του τότε υπουργού Εσωτερικών, είχαν αφεθεί να γιγαντωθεί. Έχουμε μια πολύ καλύτερη συνεργασία που αποτυπώνεται και στη μείωση των ροών, την ώρα που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να είχαν αυξηθεί πάρα πολύ λόγω..

00:14:07 Ντόρα Κουτροκόη
Και του καιρού, αν θέλετε κύριε Καιρίδη. Συνήθως αυτή την εποχή είχαμε πάρα πολύ, πάρα πολύ αυξημένες ροές πάντα. Δεν ξέρω αν έχει να κάνει…

00:14:15 Δημήτρης Καιρίδης
Ναι, θα σας πω για τον καιρό. Έχουμε αντιστροφή αυτού του μοντέλου. Παλιά οι διακινητές περιμένανε την καλοκαιρία για να περάσουν, τώρα επειδή πιέζονται την περίοδο της καλοκαιρίας, την κακοκαιρία και τις μέρες που έχει δυνατό αέρα ή ομίχλη ή βροχή και τα ραντάρ και οι κάμερες του λιμενικού δυσκολεύονται, έχουμε μεγαλύτερη μεταναστευτική πίεση.

00:14:41 Ντόρα Κουτροκόη
Με τραγικές απώλειες, με τραγικές απώλειες. Υπό αυτές τις συνθήκες τις καιρικές.

00:14:46 Δημήτρης Καιρίδης
Δυστυχώς, καμιά φορά λόγω των αδίστακτων, όταν βάζεις μέσα σε ένα φουσκωτό, με 9 μποφόρ και 8 μποφόρ, έγκυες γυναίκες και παιδιά και ανθρώπους που δεν ξέρουν, όχι απλώς να κολυμπάνε, δεν έχουν δει θάλασσα πιο πριν, τα πράγματα γίνονται πολύ επικίνδυνα, αλλά με δεδομένη τη διεθνή αναταραχή θα μπορούσε κανείς να περιμένει μεγάλη αύξηση. Δεν τη βλέπουμε, βλέπουμε μείωση και βλέπουμε μια συνεργασία και βεβαίως το ζήτημα της βίζας, την οποία διαπραγματευτήκαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στέλνει ένα μήνυμα συνύπαρξης, αλλά και ένα άλλο μοντέλο στη διακίνηση, όχι με κολύμπι, όχι με φουσκωτά όχι με παράνομους και διακινητές και εγκληματίες, αλλά με ημερόπλοια με βίζα, με διαβατήρια, με δημόσια ασφάλεια και με τουρισμό που φέρει έσοδα και στην Ελλάδα, στα ακριτικά μας νησιά.

00:15:36 Νίκος Υποφάντης
Τι ωραίο είναι αυτό!

00:15:36 Ντόρα Κουτροκόη
Ευχαριστούμε πολύ.

00:15:38 Νίκος Υποφάντης
Να είστε καλά, να είστε καλά κ. Καιρίδη.