Ο Δημήτρης Καιρίδης στην εκπομπή «Χωρίς Μακιγιάζ» | 25.04.24

YouTube video

Γιώργος Χουδαλάκης 00:02

Επιστροφή εδώ στο χωρίς μακιγιάζ στο ATTICA, προσπαθώντας να μείνουμε στην πλευρά της δημοσιογραφίας και να λέμε αυτά που δεν λένε οι άλλοι, καλωσορίζοντας και τον Υπουργό μετανάστευσης, εδώ, τον κύριο Δημήτρη Καιρίδη.

Δημήτρης Καιρίδης  00:12

Καλησπέρα, Καλησπέρα, καλώς σας βρήκα και πράγματι χωρίς μακιγιάζ δεν πρόλαβα καθόλου, ναι.

Γιώργος Χουδαλάκης 00:18

Σημασία έχει όσα λέμε να είναι ‘’αμακιγιάριστα’’, και σε αυτή την προσπάθεια δεν κάνουμε πίσω.Λοιπόν, να ξεκινήσω μαζί σας, όχι από το εγχώριο σκηνικό το οποίο μας έχει τροφοδοτήσει με πάρα πολύ αρνητισμό, δηλαδή βλέπουμε τις σφαλιάρες να πέφτουν σύννεφο, βλέπουμε ‘’χριστεμπόρους’’, προστάτες και δε συμμαζεύεται. Μπορώ να ξεκινήσω από την εικόνα που έχετε και ως διεθνολόγος για το πώς μας βλέπουν και οι απέξω.

Δημήτρης Καιρίδης  00:44

Να προσέξουμε μην το εξάγουμε αυτό το σκηνικό,τώρα έρχονται ευρωεκλογές, γιατί εντάξει ένα είναι να μένει εντός, ένα άλλο είναι να γίνεσαι και διεθνώς ρεζίλι.

Γιώργος Χουδαλάκης 00:53

Σας θυμίζω κύριε Υπουργέ ότι, και με την εμπειρία τόσων ετών, όταν πέφτει ξύλο στην Τουρκίαστο Κοινοβούλιο ή στη Νότια Κορέα, που το είχανε και σπορ στα δελτία τα ελληνικά παίζανε σίγουρα.

Δημήτρης Καιρίδης  01:06

Καλά γίναμε πρωτοσέλιδο χθες, μην έχετε καμιά αμφιβολία, ότι οι εικόνες έπαιξαν σε όλο τον κόσμο αμέσως, έτσι είναι η πληροφόρηση, και είναι απολύτως αρνητικές, αλλά το λέω τουλάχιστον, αν κάτι βγει από όλο αυτό το κακό που έγινε ενόψει των ευρωεκλογών, να δούμε τι ψηφίζουμε και να πάρουμε σοβαρά την ψήφο και όχι αψήφιστα, και να μην ενισχύσουμε αυτές τις δυνάμεις της σφαλιάρας και του γρονθοκοπήματοςκαι της παρακμής, έτσι δεν είναι; Και της εγκληματικότητας, διότι εν τέλει, εν τέλει αυτά λίγο πάνε-

Γιώργος Χουδαλάκης 01:36

Θα κρατήσω την πρώτη μου ερώτηση για λίγο αργότερα, λοιπόν, και θα σας πάω στο Ευρωψηφοδέλτιο, γιατί θυμάμαι σε πολιτικό επίπεδο γινόταν μια ευρύτατη συζήτηση, οι δημοσιογράφοι που καλύπτουμε το πολιτικό ρεπορτάζ ξέραμε ότι ήταν πιθανότατο να αλλάξει το εκλογικό σύστημα, να πάμε στη λίστα, ξέραμε ότι θα έμπαιναν και περιορισμοί, έτσι ώστε να μην έχουμε μόνιμους ευρωβουλευτές, να έχει ένα όριο στις θητείες και λοιπά, και λοιπά. Και ξαφνικά, αν είδατε την δημοσκόπηση της opinionpoll, προχθές, εδώ στο γειτονικό μας Action, οι δεκάδες οι πρώτες των δημοφιλέστερων υποψηφίων είναι φουλ στο celebrity, στους πολύ γνωστούς, τους πολύ προβεβλημένους, φόρτσα, δημοσιογραφία, τρελά. Σχόλιο.

Δημήτρης Καιρίδης 02:21

Οι δικοί σας οι συνάδελφοι, ναι.

Γιώργος Χουδαλάκης 02:23

Εσείς, στο δικό σας ψηφοδέλτιο έχετε εφτά, αν τους μέτρησα σωστά;

Δημήτρης Καιρίδης  02:27

Ναι, στους σαράντα δύο,βέβαια, εντάξει.

Γιώργος Χουδαλάκης 02:29

Εφτάστους  σαράντα δύο, δεν νομίζω να υπάρχει άλλος κλάδος να έχει περισσότερους.

Δημήτρης Καιρίδης  02:33

Κοιτάξτε, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και το ρεπορτάζ σας είναι σωστό, ότι υπήρξε ένας προβληματισμός στον Κυριάκο Μητσοτάκη και στην κυβέρνηση συνολικά, για το εκλογικό σύστημα, προκειμένου να πάμε σε κάτι που δεν δίνει το προβάδισμα στην αναγνωρισιμότητα, να πούμε,η αναγνωρισιμότητα αυτή καθαυτή δεν είναι κακή, είναι καλό πράγμα, αρκεί να συνοδεύεται από την αξία. Λοιπόν, αυτό θα το δούμε, τώρα, στην πορεία. Εμείς κάναμε ένα-

Γιώργος Χουδαλάκης 03:04

Υπάρχει εμπειρία, όμως, καταγεγραμμένη.

Δημήτρης Καιρίδης  03:05

Εμείς κάναμε ένα πολύ καλό ψηφοδέλτιο, ένα πολύ δυνατό ευρωψηφοδέλτιο, το οποίο περιέχει από διαφορετικές πηγές, να πούμε, στοιχεία της ελληνικής κοινωνίας. Όμως ,δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το παρόν εκλογικό σύστημα με την πανελλαδική κάλπη και κάτι το οποίο και εγώ,αν θέλετε, έχω εμπειρία από το’19, δίνει ένα προβάδισμα στην αναγνωρισιμότητα. Δουλειά τώρα των ψηφοφόρων είναι να πάνε και ένα βήμα παραπέρα, πέρα από την αναγνωσιμότητα και στην αξία ,και υπάρχουν πάρα πολλοί άξιοι και αναγνωρίσιμοι ταυτόχρονα στο ευρωψηφοδέλτιο το δικό μας.

Γιώργος Χουδαλάκης 03:40

Δεν θα διαφωνήσω, απλώς θέλω να πω ότι δεν φαίνεται και εν προκειμένω η παράταξη, η κυβερνητική, η οποία έχει και την πρόσφατη ανανέωση της εμπιστοσύνης του κόσμου 41%, δεν φαίνεται να ηγείται σε αυτή την προσπάθεια. Το να το πετάξουμε το μπαλάκι στους πολίτες, πράγμα που εμένα και ιδεολογικά με βρίσκει σύμφωνο, ως πολίτης δεν έχω εκχωρήσει ποτέ το δικαίωμα στο κόμμα-

Δημήτρης Καιρίδης  04:01

Είδατε, είναι πολύ δύσκολο σε μια δημοκρατία να φύγεις από το σταυρό. Η δύναμη του σταυρού και η δύναμη της επιλογής του ψηφοφόρου είναι τέτοια, που παρά τα όποια αρνητικά και υπάρχουν αρνητικά και δεν ήταν όλες οι επιλογές ευτυχείς, να πούμε, στο παρελθόν, εγώ δεν κρύβομαι, η δύναμη του σταυρού είναι τέτοια και η ανάγκη για όσο το δυνατόν περισσότερη έκφραση των ψηφοφόρων, που δεν επέτρεψε κάτι άλλο.

Γιώργος Χουδαλάκης 04:29

Θα πάω παρακάτω. Σας είπα ότι είναι και ένα ζήτημα της εικόνας που έχουμε προς τα έξω, η έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, αρνητική για τη χώρα, πολύ αρνητική και μιλάει για την παραβίαση των δικαιωμάτων, για διακρίσεις,μιλάει για τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε και το δικό σας αντικείμενο λειτουργικά εννοώ έτσι, τους μετανάστες, μιλάει για το predator, έρχεται καπάκι από το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου και άλλα παλιότερα,ξέρω ‘γω όπως ήταν η έκθεση των ενωμένων ρεπόρτερ και τα λοιπά. Εσείς είσαστε διεθνολόγος.Ποιό είναι το σχόλιό σας για την εικόνα της χώρας προς τα έξω;

Δημήτρης Καιρίδης  05:08

Η εικόνα της χώρας προς τα έξω είναι θετική.Και είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν.

Γιώργος Χουδαλάκης 05:12

Με αυτές τις εκθέσεις;

Δημήτρης Καιρίδης  05:13

Θα σας πω, επιτρέψτε μου.

Γιώργος Χουδαλάκης 05:14

Παρακαλώ.

Δημήτρης Καιρίδης  05:16

Καταρχάς, τα ψηφίσματα του Ευρωκοινοβουλίου, να συμφωνήσουμε σε μερικά απλά, είναι πολιτικά ψηφίσματα από συγκεκριμένες πολιτικές ομάδες και εξυπηρετούν είτε έτσι, είτε αλλιώς, συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες, δεν λέω κάτι πρωτοφανές, ούτε λέω κάτι-

Γιώργος Χουδαλάκης 05:27

Υπήρξαν πάντως και συνάδελφοι σας, μάλλον ευρωβουλευτές, που ανήκουν στην ίδια ομάδα με εσάς,από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.

Δημήτρης Καιρίδης  05:35

Λοιπόν, εγώ θέλω να σας είμαι απολύτως ξεκάθαρος, διότι έχω θέση επί του θέματος. Η Επιτροπή LIBEτου Ευρωκοινοβουλίου,η οποία έχει κάνει κατεξοχήν όλη αυτή τη φασαρία, είναι μια μεγάλη ντροπή. Είναι η απόλυτη ντροπή και δείχνει την παθογένεια στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Είναι μια Επιτροπή απολύτως αποκομμένη από τον μέσο ευρωπαίο ψηφοφόρο. Θα πάρει την απάντησή της στις ευρωεκλογές, ελπίζω να μην πάμε στο άλλο άκρο, και αυτή είναι η μάχη την οποία δίνουμε εμείς οι δυνάμεις της λογικής και της μέσης οδού,να μην πάμε από αυτήν, πώς να το πούμε τον φανατισμό και την υπερβολή της μιας πλευράς, της αριστερής πλευράς, σε μια υπερβολή της ακροδεξιάς πλευράς. Και οι δύο, πλευρές, ανμου επιτρέπετε, τροφοδοτούνταιη μία από την άλλη, ξεκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες, το είδαμε άλλωστε και στο σύμφωνο, μια που μιλάτε για τα δικά μου θέματα της μετανάστευσης, στην ψηφοφορία του συμφώνου. Η πλειοψηφία των Ελλήνων ευρωβουλευτών καταψήφισε την Ευρώπη, προερχόμενοι είτε από την Αριστερά, είτε από την άκρα Δεξιά και πρέπει να το ξέρει ο Έλληνας ψηφοφόρος να μην ενισχύσει τις δυνάμεις της ευρωδιάλυσης.

Γιώργος Χουδαλάκης 06:42

Επιτρέψτε μου, λίγο. Γιατί ακούω αυτό το είναι απαράδεκτη η Επιτροπή LIBE και λοιπά, νομίζω θα θεωρήσετε εύλογο το ερώτημα, θα σας το έκαναν σίγουρα και οι ψηφοφόροι σας. Θα σας λέγανε, μα βρε Δημήτρη, κύριε Καιρίδη, εν προκειμένω, κύριε Υπουργέ, βρε Δημήτρη, εμείς είμαστε με την Ευρώπη. Όποτε δεν μας βολεύει η Ευρώπη ή όποτε δεν μας βολεύει η έκθεση των Αμερικανών, τους θεωρούμε εχθρούς, αντιπάλους. Πότε είμαστε με τους Αμερικανούς, πότε είμαστε με τους Ευρωπαίους;

Δημήτρης Καιρίδης  07:11

Μια στιγμή. Κανέναν δεν θεωρώ εχθρό.Και εγώ τα παίρνω όλα σοβαρά, και τα διαβάζω όλα, και αυτές τις εκθέσεις. Και επειδή είμαι από τους λίγους, ο οποίος παρακολούθησε τα πεπραγμένα της LIBEκαι διάβασε τα πρακτικά και παρακολούθησε τις συνεδριάσεις, δεν το λέω έτσι τυχαία, το λέω μετά λόγου γνώσεως, αλλά προφανώς σε αυτή την ελεύθερη Ευρώπη δικαιούμαστε να κάνουμε και την κριτική, να έχουμε και άποψη. Έρχομαι στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ, αν θέλετε.

Γιώργος Χουδαλάκης 07:35

Γιατί, εδώ, επιτρέψτε μου μια υπογράμμιση απλώς. Ακούω διαρκώς και στο ρεπορτάζ που ξέρετε, με το Υπουργείο Εξωτερικών, εγώ δεν έχω διαρρήξει ποτέ σχέσεις. Θεωρώ ότι οποιοσδήποτε δημοσιογράφος καλύπτει το πολιτικό ρεπορτάζ, πρέπει τα εθνικά να τα παρακολουθεί όσο πιο στενά μπορεί. Ακούω, λοιπόν, μονίμως είμαστε στην καλύτερη στιγμή με τους Αμερικάνους, έχουμε το καλύτερο επίπεδο σχέσεων.

Δημήτρης Καιρίδης  08:01

Ε δεν έχουμε; Δεν το είδατε αυτό, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Κονγκρέσο, πότε το ξανά είδατε αυτό;

Γιώργος Χουδαλάκης 08:04

Που το ακούω, το σέβομαι, το δέχομαι. Τον είδαμε, αλλά μετά διάβασα και, τουλάχιστον αφού εσείς διαβάζετε και πιο επιμελώς, από μένα μια αρνητική έκθεση για τη χώρα.

Δημήτρης Καιρίδης  08:13

Λοιπόν, καταρχάς, να πούμε τούτο, ότι αυτές οι εκθέσεις γίνονται κάθε χρόνο, δεν είναι κάτι διαφορετικό το ’24 από το ’22, από το ’18 ή από το ’16, δεν γίνονται μόνο για την Ελλάδα, γίνονται για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και άλλες χώρες, για όλες τις χώρες του κόσμου, και περιέχουνε αυτό τον κατάλογο να πούμε καταγγελιών, διότι περί αυτού πρόκειται,ο όρος έκθεση νομίζω είναι υπερβολικός, είναι περισσότερο μια καταγραφή των καταγγελιών διαφόρων ΜΚΟ, ακτιβιστών, μέσων ενημέρωσης και όλων αυτών των ιστοριών. Δεν υποβαθμίζω και δεν υποτιμώ τίποτα.

Γιώργος Χουδαλάκης 08:46

Όχι το υποβαθμίσατε κύριε Υπουργέ.

Δημήτρης Καιρίδης  08:47

Τα παίρνουμε όλα σοβαρά υπόψη και όλα πρέπει να τα παίρνουμε υπόψη. Αλλά, από αυτό, μέχρι-

Γιώργος Χουδαλάκης 08:53

Ένα λεπτό, επιτρέψτε μου τη διακοπή, το υποβαθμίσατε. Όταν λέτε ότι έτσι ήταν πάντα, καταρχήν, να μου επιτρέψετε να πω ότι δεν ήμασταν πάντα τόσο δεμένοι με τους Αμερικάνους, είμαστε, αφού συμφωνήσαμε σε αυτό,στο κορυφαίο επίπεδο. Και δεύτερον, το Υπουργείο Εξωτερικών,δεν μιλάω για τη δική σας φράση τώρα, ότι κάθε χρόνο ήταν έτσι, και το Υπουργείο Εξωτερικών είπε ότι είναι μια έκθεση στην οποία δεν ελήφθη υπόψιν η δική μας θέση. Δεν μας ρώτησαν. Δηλαδή κάθε χρόνο, όταν βγαίνει μια έκθεση για τους Τούρκους και λέει ό,τι λέει, η απάντηση της Τουρκίας είναι δεν ρωτήσατε εμάς;

Δημήτρης Καιρίδης  09:31

Εγώ αυτό που προσπάθησα να σας πω, είναι να το βάλουμε σε ένα πλαίσιο, για να καταλάβουμε, διότι δεν πρέπει να την δούμε, την έκθεση αυτή, απομονωμένα, και να δημιουργούμε εντυπώσεις, αλλά να τη δούμε ότι είναι κάτι που το Στέιτ Ντιπάρτμεντ συνηθίζει με τη Γαλλία, με την Ιταλία, με την Ισπανία. Αν διαβάσετε τι λέει για την Ισπανία και τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το ζήτημα της Καταλονίας θα τρομάξετε. Αυτό δεν σημαίνει ότι την προσπερνώ, ότι την προσπερνώ-

Γιώργος Χουδαλάκης

Γιατί έχει άδικο; Έχει άδικο;

Δημήτρης Καιρίδης

Αλλά, έχει απόλυτα άδικο αυτή, και όσοι προσπαθούν να την εργαλειοποιήσουν, να πάνε στην υπερβολή και να πουν ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει δημοκρατία και χρειαζόμαστε ξένους παρατηρητές για τις εκλογές. Αυτό σας λέω εγώ. Προφανώς στην Ελλάδα έχουμε ζητήματα, όπως έχουμε σε κάθε ώριμη ευρωπαϊκή δημοκρατία, αλλά η Ελλάδα έχει πάει μπροστά αυτό μας λέει ο Economist, αυτό μας λένε μια σειρά από άλλες επιστημονικές εκθέσεις, και όχι καταγραφές, ότι η Ελλάδα σήμερα έχει καλύτερο επίπεδο δημοκρατίας, λέει ο Economist, δεν είναι του Μητσοτάκη, είναι ένας διεθνής οργανισμός καταξιωμένος, καλύτερη δημοκρατία από το Βέλγιο, η Ιταλία, ή οι Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν το λέω αυτό για να εφησυχάσουμε,ο αγώνας είναι διαρκής-

Γιώργος Χουδαλάκης 10:40

Πάντως, Υπουργέ, επιτρέψτε μου, επειδή δεν γνωριστήκαμε χθες. Αιφνιδιάζομαι να βάζουμε στη ζυγαριά τον Economist με το Ευρωκοινοβούλιο, ή το Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Δημήτρης Καιρίδης  10:52

Σας είπα, το Ευρωκοινοβούλιο είναι ένα πολιτικό όργανο-

Γιώργος Χουδαλάκης 10:55

Δηλαδή, πώς το ζυγίζετε-

Δημήτρης Καιρίδης  10:56

-Το οποίο εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, είτε από ‘δω, είτε από ΄κει.Το δε Στέιτ Ντιπάρτμεντ, είναι ένας κυβερνητικός μηχανισμός, κυβερνητικός, επιτρέψτε μου να σας πω ότι ο Economist, έχει τα εχέγγυα της επιστημονικότητας, και δεν του τα έχει αμφισβητήσει κανείς μέχρι τώρα, αλλά δεν είναι εκεί το ζήτημα. Εγώ σας λέω ότι όλα τα λαμβάνουμε υπόψη και προχωράμε παρακάτω. Είναι,όμως, απόλυτα λάθος αυτό που επιχειρούν οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης στο εσωτερικό και κάποιοι πονηρούληδες στο εξωτερικό να μιλήσουν για κατάλυση, και είναι και όχι απλώς λάθος είναι και κωμικό και δεν το πιστεύει και κανένας ψηφοφόρος. Επιτρέψτε μου να πω, κανένας Έλληνας πολίτης δεν πιστεύει ότι στην Ελλάδα καταλύθηκε η δημοκρατία, ότι δεν υπάρχει ελευθερία στον Τύπο, ότι εσείς δεν μπορείτε να πείτε το οτιδήποτε ή να ρωτήσετε τον Υπουργό, όπως κάνουμε αυτή τη στιγμή, εντελώς ελεύθερα και απρογραμμάτιστα, όπως πρέπει, δηλαδή, την πιο επιθετική ερώτηση.

Γιώργος Χουδαλάκης 11:47

Να σας πάω λίγο στα δικά σας;Γιατί νομίζω ότι,τώρα, αν μπούμε στη λογική,αν η Ελλάδα είναι μια χώρα με πλουραλιστική, ή όχι ενημέρωση, θα μπούμε σε μια αχανή συζήτηση. Μπορώ πολύ απλά να σας πω το εξής, εγώ σας ευχαριστώ που έρχεστε στο γαλατικό χωριό που λέγεται Attica. Σας ευχαριστώ που με τιμάτε με την παρουσία σας. Αλλά και ο τρελός του χωριού δεν είναι άλλοθι για όλους τους άλλους, ο τρελός του χωριού είμαι εγώ.

Δημήτρης Καιρίδης  12:16

Δεν είσαστε ο μόνος, ξέρω που το πάτε, αλλά δεν είσαστε ο μόνος.

Γιώργος Χουδαλάκης 12:19

Δεν είμαι ο μόνος. Προς Θεού.

Δημήτρης Καιρίδης  12:20

Και εγώ πηγαίνω, ξέρετε, έχω γράψει πολλά χιλιόμετρα στην τηλεόραση και στο Κόντρα και σε πολλά κανάλια, τα οποία δεν είναι, και εκπομπές, και τις θέλω και τις επιδιώκω, για να κάνουμε αυτόν τον διάλογο, τον απροσχημάτιστο, δεν θεωρούνται, να πούμε, φιλικές, αν αυτό υπονοείτε.

Γιώργος Χουδαλάκης 12:35

Το χειρότερο από όλα για έναν δημοσιογράφο, κύριε Καιρίδη, τουλάχιστον στη δικιά μου γενιά και τη δικιά μου φουρνιά, σε λίγο θα είναι εδώ και ο φίλος Γιώργος Τσακίρης, ο οποίος είναι της ίδιας φουρνιάς, το να σε πουν φιλικό για την κυβέρνηση, ήταν βρισιά, έτσι, οι δημοσιογράφοι δεν μπορεί να είμαστε παρέα, αγκαλιά, αλλά ξαναλέω όταν είναι εφτά στο ευρωψηφοδέλτιο και συζήτηση να κάνουμε τώρα, την προσπερνάω, λοιπόν, να πάω στο αντικείμενο που έχετε στο Υπουργείο, γιατί έχουμε πολέμους, μάλιστα βλέπουμε μια επιδεινούμενη κατάσταση στο διεθνές σκηνικό, πράγμα που σημαίνει και προσφυγιά. Πώς είναι τα πράγματα σήμερα, πού εστιάζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα, πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίζουμε με το σωστό τρόπο αυτό το κύμα της προσφυγιάς;

Δημήτρης Καιρίδης  13:21

Κοιτάξτε, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το διεθνές περιβάλλον γύρω μας φλέγεται. Αν δείτε τι γίνεται στη Μέση Ανατολή αυτή τη στιγμή, όπου οκτώ χώρες στέλνουν πυραύλους η μία στην άλλη, με τελευταίο περιστατικό αυτό που έγινε μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, αλλά όχι το μόνο, το Ισραήλ το οποίο συνεχίζει στη Γάζα, η Χεζμπολάχ στο Ισραήλ, το Ισραήλ στο Λίβανο, το Ιράκστο Ισραήλ, το Ισραήλ, στο Ιράκ, το Πακιστάν στο Ιράν, το Ιράνστο Πακιστάν, οι Χούθι, σας δίνω μια εικόνα, η Μέση Ανατολή, και από κει και πέρα υπάρχει, βέβαια, το Σαχέλ, όπου έχουμε εμφυλίους ,οχτώ εκατομμύρια εκτοπισμένους μόνο στο Σουδάν, πραξικοπήματα και μια σειρά από προβλήματα. Και, βέβαια, η Ουκρανία που δεν πηγαίνει καλά. Βλέπετε ότι ο περίγυρος της Ελλάδας βρίσκεται σε τεράστια αναταραχή και μεταναστευτική ανησυχία, να πούμε. Ωστόσο, στην Ελλάδα τα πράγματα αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ύφεση. Είναι σαφώς βελτιωμένα από τα υψηλά επίπεδα του περασμένου Σεπτεμβρίου, έχουμε πολύ μεγάλη πτώση των ροών από τον ανατολικό Μεσογειακό Διάδρομο, από την Τουρκία, αυτό έχει να κάνει όχι μόνο με τις-

Γιώργος Χουδαλάκης 14:25

Ποιός έχει το πιο μεγάλο πρόβλημα τώρα;

Δημήτρης Καιρίδης  14:27

Αυτή τη στιγμή τα προβλήματα, ήμουνα και στο MED5, επί ισπανικής Προεδρίας στα Κανάρια, είναι αφενός στα Κανάρια από τη Δυτική Αφρική, οι Ισπανοί δηλαδή, και αφετέρου η Κύπρος από τον Λίβανο, με τους Σύριους πρόσφυγες που περνάνε απέναντι-

Γιώργος Χουδαλάκης 14:43

Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά, για να πάει κάποιος στα Κανάρια, πρέπει να περάσει το πρώτο κομμάτι του Ατλαντικού, έτσι δεν είναι;

Δημήτρης Καιρίδης  14:51

Είναι κοντά τα Κανάρια, απέναντι από τη Μαυριτανία και επειδή έχει υπάρξει περισσότερος έλεγχος στην Τυνησία, έχετε δίκιο,μεγάλο μέρος αυτής της ροής έχει στραφεί δυτικά και μιλάμε για όλη τη Δυτική Αφρική, η οποία και αυτή έχει τα δικά της προβλήματα. Κοιτάξτε να δείτε, τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή.

Γιώργος Χουδαλάκης 15:10

Και η Κύπρος, γιατί;

Δημήτρης Καιρίδης  15:11

Η Κύπρος, λόγω Λιβάνου. Ο Λίβανος είναι μια χώρα με δυόμιση εκατομμύρια Σύριους πρόσφυγες, αυτή τη στιγμή, και πάνω από μισό εκατομμύριο Παλαιστίνιους, βρίσκεται υπό οικονομική κατάρρευση. Είναι σε μία πάρα πολύ δύσκολη συγκυρία, είναι εκατό χιλιόμετρα η ακτή, η Κυπριακή,το Παραλίμνι και η Αγία Νάπα, από τη λιβανέζικη ακτή και βλέπουμε μια ροή με βάρκες, να περνάνε απέναντι και είναι κάτι το οποίο έχει προβληματίσει πάρα πολύ την Κυπριακή Δημοκρατία. Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης έχει πάει στο Λίβανο. Εμείς στηρίζουμε τις προσπάθειες, είχα και συνάντηση με τον Κύπριο ομόλογό μου, τον Κωνσταντίνο Ιωάννου, αλλά στην Ελλάδα έχουμε μία τεράστια μείωση, μεγάλη πτώση των ροών, πάνω από 80% και μεγάλη αποσυμφόρηση του συστήματος. Και επειδή πήγα πρόσφατα στη Μυτιλήνη, με τον Πρωθυπουργό, να σας πω ότι έχουμε το αισιόδοξο να αδειάζουνε οι δομές ταυτοποίησης και φιλοξενίας, στην Μυτιλήνη έχουμε τη μεγαλύτερη του εθνικού συστήματος, και παραδοσιακά η Λέσβος έχει βρεθεί στο επίκεντρο της μεταναστευτικής πίεσης, και να γεμίζουν τα ξενοδοχεία με καλούς Τούρκους τουρίστες. Αυτό είναι το μοντέλο που θέλουμε, στη νόμιμη μετανάστευση με διαβατήρια με βίζα, με παράβολα, με δακτυλικά αποτυπώματα και όχι στην παράνομη με τους εγκληματίες διακινητές και τα φουσκωτά.

Γιώργος Χουδαλάκης 16:31

Μάλιστα, μία τελευταία ερώτηση. Θα ήθελα ένα σχόλιό σας για την δήλωση της υποψήφιας με το δικό σας ψηφοδέλτιο, της Νέας Δημοκρατίας, της κυρίας Φλέσσα, για τα Τέμπη. Ότι ‘’μαζί τους σκοτώσαμε’’.

Δημήτρης Καιρίδης  16:43

Κοιτάξτε, η Βίκυ Φλέσσα, εάν μπορέσω να την ερμηνεύσω, καταλαβαίνω που το πάτε,θέλετε να την καταδικάσω, αυτό θέλετε-

Γιώργος Χουδαλάκης 16:50

Όχι, θέλω να τοποθετηθείτε, το τί θα κάνετε είναι δικιά σας δουλειά.

Δημήτρης Καιρίδης  16:52

Θα σας πω, θα τοποθετηθώ, λοιπόν, με πάσα ειλικρίνεια, όπως πάντα, και θα σας πω τούτο, η Βίκυ Φλέσσα προσπάθησε να εξηγήσει ότι πέρα από το ανθρώπινο λάθος, που είναι δεδομένο και το οποίο το παραδέχονται όλα τα κόμματα στα πορίσματα που καταθέσαν των συγκεκριμένων που βρίσκονται και προφυλακισμένοι και υπόδικοι, πια σήμερα από την ελληνική δικαιοσύνη,στη Λάρισα, υπάρχει και μια ευρύτερη ευθύνη, για την οποία μίλησε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός του κράτους της μεταπολίτευσης, το οποίο επέτρεψε και σε αυτό και εγώείμαικάθετος, το χάλι αυτό στον ΟΣΕ, το χάλι, τη ντροπή της μεταπολίτευσης, έναν πραγματικά-

Γιώργος Χουδαλάκης 17:31

Εσείς την δέχεστε, δηλαδή, την δήλωση.

Δημήτρης Καιρίδης  17:32

Όχι, σας λέω-

Γιώργος Χουδαλάκης 17:33

Δεν θέλω να σας απλουστεύσω, αλλά-

Δημήτρης Καιρίδης  17:35

Σας λέω εγώ θεωρώ ότι αυτό προσπάθησε να πει.Δεν το είπε με αυτόν τον τρόπο και παρεξηγήθηκε.

Γιώργος Χουδαλάκης 17:44

Μάλιστα.Θα το λέγατε ποτέ;

Δημήτρης Καιρίδης  17:46

Θα το έλεγα όπως σας το είπα εγώ.

Γιώργος Χουδαλάκης 17:48 Μάλιστα. Ευχαριστώ πολύ, κύριε Υπουργέ.