Ξεκινά η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Βόρειας Αθήνας

Ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες ότι ξεκινά η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό. Σε πρώτη φάση, συνδέεται το Άλσος Βεΐκου και το Γαλάτσι με το Γουδή. Η δεύτερη φάση διασχίζει όλον τον Βόρειο Τομέα Αθηνών, παράλληλα με τη Λεωφόρο Κηφισίας και συνδέει το Μαρούσι με την Εθνική Οδό.

Η έναρξη κατασκευής σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι μια μεγάλη επιτυχία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που κατάφερε να λύσει τον γόρδιο δεσμό που κληρονόμησε και να μην αφήσει περιθώρια για προσφυγές στη δικαιοσύνη που θα καθυστερούσαν για χρόνια το έργο.

Όλο το προηγούμενο διάστημα, συναντήθηκα πολλές φορές με τον αρμόδιο Υπουργό, Kostas Karamanlis, και είχα την ευκαιρία να συζητήσω για το μεγάλο αυτό έργο πνοής και να διαπιστώσω την ίδια ζέση για δράση που χαρακτήριζε τον μεγάλο θείο του, που εμπνεύστηκε το έργο, παρά τις αντιδράσεις πολλών “αμπελοφιλόσοφων” της δεκάρας τότε που το θεωρούσαν “φαραωνικό” και πίστευαν πως η πυκνοκατοικημένη Αθήνα θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημά της με το τραμ (εν τέλει έκαναν κι ένα τραμ, περισσότερο τουριστική ατραξιόν παρά μέσο μεταφοράς, και είδαν το αποτέλεσμα). Το ίδιο έκανα και με όλους τους εμπλεκόμενους δημάρχους της περιοχής.

Ως προς το έργο τώρα, η πρώτη φάση του έχει προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια, είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Θα αναβαθμίσει σημαντικά το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι κατοικούν σε πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι. Συγχρόνως θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Το Τμήμα Α’ της γραμμής θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα περνάει από την Κυψέλη, τα δικαστήρια, τα Εξάρχεια, τον Ευαγγελισμό, την Πανεπιστημιούπολη, τα Ιλίσια και θα καταλήγει στο Γουδή.

Εκτός από την κατασκευή των 15 σταθμών της πρώτης φάσης, ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό περιλαμβάνει τα εξής τρία τμήματα:

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χιλιομέτρων και 11 σταθμούς).

Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χιλιομέτρων και 3 σταθμούς).

Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χιλιομέτρων και 6 σταθμούς).

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύχθηκε ανάδοχος για τη Γραμμή 4 του Μετρό.

Η φωτογραφία είναι από παλαιότερη συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, πριν ένα χρόνο, προ-κορωνοϊού.