Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση που συνδιοργάνωσαν ο Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Αδαμών “Ο Κηφισσός” και ο Δήμος Κηφισιάς στις Αδάμες, παρουσία του δημάρχου Κηφισιάς, Γιώργου Θωμάκου, και πολλών μελών του δημοτικού συμβουλίου. Η συνάντηση είχε θέμα την ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής για την πορεία του σχεδιασμού που προβλέπει διόδια και ανακατασκευή του κόμβου Βαρυμπόμπης επί της Εθνικής Οδού.
Η ανησυχία των κατοίκων ήταν έντονη και εύλογη καθώς ο σχεδιασμός αυτός θα επιβαρύνει τις οδικές μετακινήσεις των κατοίκων προς την Αθήνα, την ώρα που δεν υπάρχουν εναλλακτικές με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς η γραμμή του ΗΣΑΠ τερματίζει στο κέντρο της Κηφισιάς. Επιπλέον, ο αρχικός σχεδιασμός ήταν υπερβολικός (προσπαθώ να είμαι μετριοπαθής και συγκρατημένος στις εκφράσεις μου) καθώς προέβλεπε νέα διόδια επί της εθνικής οδού, 9 μόλις χιλιόμετρα μετά τον σταθμό διοδίων των Αφιδνών, για ένα έργο που είχε κατασκευαστεί δεκαετίες, πριν με χρήματα του ελληνικού δημοσίου και δεν ανήκει στα αυτοχρηματοδοτούμενα αλλά, αντίθετα, τα έσοδα από τα συγκεκριμένα διόδια θα κατευθύνονταν για την κατασκευή και τη συντήρηση του εθνικού δικτύου άλλων περιφερειών.
Το σχετικό πρόβλημα ανέκυψε με τη σύμβαση παραχώρησης της Νέας Οδού, που υπογράφηκε το 2007. Από την πρώτη στιγμή που εκλέχθηκα έγινα κοινωνός των ανησυχιών και των διαμαρτυριών των κατοίκων και βρέθηκα σε συχνή επικοινωνία με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στη χθεσινή συνάντηση συμμετείχα προκειμένου να ακούσω τους κατοίκους και να συμβάλλω κι εγώ στην επίλυση του προβλήματος. Ακριβώς πριν, είχα μία ακόμα σύσκεψη με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό, Γιώργο Καραγιάννη. Αμφότεροι με διαβεβαίωσαν ότι δεν θα μπουν νέα διόδια και πως ο εργολάβος-παραχωρησιούχος, θα αποζημιωθεί από το δημόσιο για τα επόμενα τρία χρόνια.
Μετέφερα στους κατοίκους τη διαβεβαίωση αυτή του Υπουργείου αλλά και τη συνεχιζόμενη προσπάθεια να επεκταθεί η αναστολή μη εγκατάστασης διοδίων μέχρι τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης το 2032 (25 χρόνια από την υπογραφή της). Ο λόγος είναι απλός, τα διόδια θα επιβαρύνουν άδικα τους κατοίκους μιας ευρύτερης περιοχής, η οποία ενώ συμβάλλει δυσανάλογα στον ΕΝΦΙΑ, στερείται συχνά τον αντίστοιχων υποδομών, όπως αυτές είναι τα δίκτυα αποχέτευσης, φυσικού αερίου, ύδρευσης, γρήγορων τηλεπικοινωνιών και υπογειοποίησης ηλεκτρικών καλωδίων (ένα πρόβλημα που εμφανίστηκε με οξύ τρόπο στη χιονοθύελλα της Μήδειας).
Πέρα από τη δέσμευση για τη μη-επιβολή διοδίων, υπάρχει το ζήτημα του τρόπου ανακατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Βαρυμπόμπης, με τρόπο που θα διευκολύνει την κυκλοφορία και θα αναβαθμίζει, αντί να υποβαθμίζει, την περιοχή. Για το ζήτημα αυτό τέθηκα στη διάθεση των κατοίκων αλλά και του Συλλόγου, προκειμένου να συνεχίσουμε τις επαφές με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να εξασφαλίσουμε τη βέλτιστη λύση.
Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί ότι η κυβέρνησή μας προχωράει με γρήγορο ρυθμό στην κατασκευή δύο εμβληματικών έργων για την αναβάθμιση των μεταφορών στη βόρεια Αθήνα. Το πρώτο είναι η υπογειοποίηση της λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό στον κόμβο Καλυφτάκη και θα αποσυμφορήσει τη διασταύρωση Αττικής Οδού – Εθνικής Οδού. Η σύμβαση του έργου θα υπογραφεί εντός των προσεχών εβδομάδων και ο εργολάβος θα αναλάβει δράση από το δεύτερο μισό του 2022. Ταυτόχρονα, έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό, του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου στην Ευρώπη σήμερα. Η πρώτη φάση του έργου αφορά, ως προς τη βόρεια Αθήνα, το Γαλάτσι. Στη δεύτερη φάση, προβλέπεται σταθμός επί της Εθνικής Οδού, στον Κόμβο Καλυφτάκη, που θα εξυπηρετήσει του κατοίκους όλων τον όμορων δήμων και, κατ’ εξοχήν, της Κηφισιάς και της Λυκόβρυσης-Πεύκης.
Η συζήτηση που έγινε χθες ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και πολύ σημαντική. Αξίζουν συγχαρητήρια στους διοργανωτές της για τη στιβαρή επιστημονική τεκμηρίωση των επιχειρημάτων που ακούστηκαν αλλά και στους δεκάδες κατοίκους που παρευρέθηκαν και απέδειξαν ότι νοιάζονται για τον τόπο τους και ότι η κοινωνία πολιτών είναι ζωντανή και διεκδικητική.